Nyheter 2025

23/12-2025 Mycket har hänt sedan senaste uppdateringen. O'Malley har äntligen hittat sitt förevigt hem och bor numera i Norrtälje hos sin matte Tilda! Ser så fram emot att få höra och veta allt om era äventyr! 


Hawklet's Worth Fighting For "Madame" har varit på flera utställningar och har verkligen inte gjort oss besviken! På samtliga utställningar har hon fått HP och på den sista utställningen i valpklass 1 vart hon även BIS valp för Ragnhild Uhlin (Almanzas kennel) med en jättefin kritik! 


Nu ser vi fram emot fler roliga utställningar! 

Hawklet's That's How You Know "Skrållan" har varit på 2 olika hundkurser med matte Ulla! På beskrivningen av Skrållan låter det som om hon haft jättekul på kurserna! 

Skrållan och Ulla var även med oss på en inofficiell utställning i Södertälje! Skrållan vart 2:a i klassen med hederspris med fin kritik! 

Hawklet's Shine Like A Diamond "Amber" vann öppenklassen med hederspris och vart 2:a bästa tik på Östergötlands kenneklubbs inofficiella utställning i Vreta! Som vanligt är Amber jättefint visad av matte Emma! 

Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" har ställts ut både officiellt och inofficiellt med fina resultat. Hon avslutade sin karriär i juniorklassen inofficiellt med att bli BIR junior och BIR vuxen samt placerad i BIG finalen! 


På 2 dagars officiell utställning i rättvik fick Joyce excellent och placerade sig som 4:a i klassen båda dagarna! 

J NW 1 RLD N RLD F SE VCH Hawklet's Diamond In The Sky "Easy" har även hon hittat på massor med kul med matte Anna! 


Easy har tävlat lydnad startklass och fick ett 1:a pris och uppflyttningspoäng! 


Easy har även hon deltagit på flera eftersök och gjort ett fint jobb i spåren! Är så stolt över Easy och hur fint matte får fram hur mångsidig en labrador kan vara! 

Har även haft möjligheten att träffa ALLA i disney kullen återkommande och följa upp med valpköparna angående deras frågor och funderingar! Vilket fantastiskt jobb ni gör med era valpar!


Här är en bild på Hawklet's A Friend Like Me "Ådi" som blivit en stilig och trevlig kille! 

30/9-2025 Uppdatering efter en intensiv tid. Nu har de flesta av valparna flyttat. Kvar har vi Madame och O'Malley som håller oss upptagna med härliga bus och påhitt. 


Under några helger nu har RLD N Hawklet's Sparkling Diamond "Krut" och husse Göran tävlat rallylydnad fortsättningsklass och har nu fått 3 kvalificerade resultat och titeln RLD F samt är uppflyttade till nästa klass. Stort grattis till Krut och husse Göran för fint arbete och fina resultat och placeringar. 


Är så glad och tacksam att få följa er och eran utveckling frammåt. 

Nu i helgen lämnade vi bort valparna och åkte på en härlig semester till Åland. Innan vi lämnade hamn fick vi bästa nyheten att våran älskade Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" är friröntgad på både Höfter och Armbågar. Nu kan vi planera för tävlingar, mer tester och förhoppningsvis för valpar 2027! 

Under helgen ställdes Joyce och SE VCH Hawklet's Colourful Jelly Bean "Diesel" ut på den internationella utställningen på Eckerö. 

Diesel fick Excellent och placerade sig på en 2:a plats i öppenklassen. Våran älskade Joyce vann juniorklassen med CK, Juniorcert, Juniorcacib, BIR Junior vart 2:a bästa tik och fick finskt CERT! Är så stolt och glad över Joyce fina resultat! 


Tack till Diesels familj för fin hundvakt till valparna så vi kunde åka iväg! 

24/8-2025 Nu har det blivit mycket valpgos och valpmys hos oss. Vi har fortfarande 2 fina och trevliga labradorhanar som letar efter sina egna hem. Dom är leveransklara den 2 september. 


Kvar hos oss stannar Hawklet's Worth Fighting For "Madame" som efter en tuff start nu visar sig vara en av kullens värstingar. 


J NW1 RLD N RLD F SE VCH Hawklet's Diamond In The Sky "Easy" har tävlat apellklass spår och klarade det fint! På hennes första start i apellklass vart hon uppflyttad till nästa klass med fin bedömning och placerade sig på en 4:de plats. Stort grattis från oss! 



23/6-2025 Valpar väntas vecka 28 med leverans vecka 36. Vi har fått möjligheten att låna Viltfågeln's Beaming Star "Zabina för en kull. Hon är parad med den svarta hanen Waterline's Gonna Be You "Zteve" och hon är nu tjock och go om magen. Vi hoppas på en sund och trevlig kull. Mer info om Zabina hittar ni under våra hundar info om kommande kull hittar ni under valpar. Vi letar efter aktiva valpköpare med tränings och tävlingsintresse.

9/6-2025 Mycket har hänt på kenneln på kort tid. Den roligaste nyheten är ändå att Hawklet's Tasty Vanilla Fudge "Ymer" vart viltspårschampion i går med fint omdöme. Stort grattis till matte Mathilda och Ymer för väl genomfört arbete. 

Jag är så stolt över er! Nästa gång vi ses får Ymer sin rosett. 

Hawklet's Shine Like A Diamond "Amber" ställdes i lördags på en inofficiell utställning i Mjölby och vart BIR. 

Våran gamla Taylor fick följa med på äventyr och hämta ut sin championatrosett hos stockholms kennelklubb. Vi hade en supertrevlig dag men det bästa enligt Taylor var att smaka på Marianns ostmacka! 

28/5-2025 Nu har det hänt lite nytt på kenneln igen. Vi har haft några spårträningar där flera hundar visat framtassarna i spårskogen och jag hoppas några av er fått blodad tand att fortsätta träna och kanske tävla. Stort tack till våran favoritspårläggare Håkan för toppenbra coachning! 


J NW1 RLD N SE VCH Hawklet's Diamond in The Sky "Easy" har tävlat i både nosework och specialsök med fina resultat. Senaste tävlingen vart hon 3:a på specialsök efter röd kong. 


På den internationella i Boden vann även Easy jaktklassen och fick VG i kvalitetsbedömning. 

Våran Wahnanish Pink Diamond "Joyce" var på samma utställning och fick exellent och blev 3:a i klassen. Tack till Mariann, Håkan, Tezzy och Richard för att Joyce fick åka med er på äventyr. 


Nu planerar vi för nya spårträffar och utställningar under sommaren. 

7/4 - 2025 Nu har det hänt en hel del på kort tid. För några veckor sedan var det spårträff med våran spårkompis Håkan! Förutom Joyce deltog 3 hundar från oss på denna träff och fick spår av varierande sort. 
Vi hade en jättetrevlig dag och alla hundarna klarade av sina spår med bravur! Nu ser vi fram emot framtida spårträffar och fler roliga spår. 

Lilla Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" har varit på flera utställningar nu under våren och har alla gånger fått hederspris av domaren. Sista gången i valpklass vart hon även BIM valp! 

Fick i går roliga nyheter gällande J NW1 SE VCH Hawklet's Diamond In The Sky "Easy" och matte Anna som nu börjat tävla rallylydnad och klarat av 3 godkända resultat i Rallylydnad nybörjarklass, vilket gjort att hon nu fått titeln RLD N och nu får tävla fortsättningsklass! 


Som uppfödare är jag så stolt över Anna och Easy! Dom visar en sådan mångsidighet inom flera olika sporter! Tack Anna för att du och din familj förvaltar Easy på bästa sätt! 

17/2-25 Dags för en uppdatering igen. 
Den 15 februari var vi i Norrtälje på labradorklubben Östras inofficiella vårutställning. 


Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" vart 2:a i valpklass 2 med Hederspris
SE VCH Hawklet's Colourful Jelly Bean "Diesel" vart 4:a i öppenklassen med Hederspris

Våran grand old Lady C.I.B-V LT VCH Annual's Diamond Drop "Taylor" var äldsta hund på plats. Hon vann veteranklass 2 med Hederspris och i finalen placerades hon som BIS 3!

I går fick vi även den glädjande nyheten att RLD N Hawklet's Sparkling Diamond "Krut" med husse Göran vart årets rallylydnad nybörjarekipage 2024 på Vallentuna Brukshundsklubb! 
Stort grattis till er! Tycker Krut ser riktigt stolt ut över sin stora rosett! 

Även kullsystern J NW 1 SE VCH Hawklet's Diamond in the Sky "Easy" och matte Anna har varit i farten och klarat av doftprov i lavendel i Nosework! 


SÅ bra jobbat av er! 

14/1-2025 Nytt år och nya möjligheter! Redan nu i jaunari har J NW1 SE VCH Hawklet's Diamond In the Sky "Easy" och matte Anna varit och tävlat Nosework i Luleå. 

Easy vann och gjorde 4 fina sök och fick sitt första diplom i NW2 TSM! Så kul! Nu behöver hon 2 diplom till för nästa titel och uppflytt till nästa klass! 


Är så stolt över er! 

Samtidigt ställdes lilla Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" ut på en inofficiell utställning i Eskilstuna och vart 2:a i klassen med HP. Bra träning inför kommande utställningar. 

Nyheter från 2024 hittar ni HÄR