Nyheter 2026

7/5-2026 Nu har mycket hänt sedan sist. I April runt min födelsedag i april åkte Jag, min sambo Klas samt våra vänner Mariann och Tezzy tillbaka till Kaunas i Litauen för en 2 dagars utställning. Med oss hade vi 8 st hundar i olika åldrar. 


Vi hade en fin helg där solen strålade i kapp med våra fina resultat! 


LT PCH Hawklet's Worth Fighting For "Madame" vann juniorklassen båda dagarna, fick 2 Litauiska juniorcert, BIM och vart även Litauisk Juniorchampion! Är så stolt över henne och hennes fina debut i juniorklassen officiellt! 


SE VCH Hawklet's Colourful Jelly Bean "Diesel" vann öppenklassen på lördagen med sitt första Litauiska CERT och han har nu CERT i 4 olika länder! Vilket är SÅ häftigt! På söndagen fick han tyvärr ett Very Good men vi ger inte upp! Tack Anna för att jag får ta med mig Diesel på roliga äventyr! 

Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" hade även hon en fin helg. På lördagen fick hon excellent och placerade sig på en 3:dje plats i klassen. På söndagen vann hon klassen med Litauiskt CERT och påbörjade hon även nu sin resa mot Litauiskt championat! 


Tack Klas, Tezzy och Mariann för en fin resa. Med oss hem hade vi 5 nya champions och 2 hundar som påbörjat sina championat. Inte dålig utdelning! 



Helgen efter var en intensiv helg för oss på kenneln. 


På lördagen genomförde RLD N RLF Hawklet's Sparkling Diamond "Krut och husse Göran ett FBR (Funktionsbeskrivning Retriver) med ett fint resultat och dom fick med sig en rosett hem! Så roligt att ni gjorde detta och visar att Krut är en mångsidig kille som tar uppgiften med att apportera på sitt bästa sätt! 

Samma dag tävlade även kennelns arbetsmyra J RLD N RLD F NW 1 NW 2 SE VCH Hawklet's Diamond in the Sky "Easy" i Rallylydnad avancerad klass och lyckades få 3 kvalificerade resultat och titeln RLD A. Dom avancerade även till mästarklass i rallylydnad! 


På söndagen tävlade dom i mästarklass och fick 3 fina rundor dock inga resultat! Jag är oavsett så imponerad av Easy och matte Anna! 

Samma dag ställdes även Joyce och Madame ut i Västerås. Båda tjejerna fick excellent och placeringar i sina klasser. Tack Mariann för suverän handlinghjälp! 



Den 3 Maj ställdes Joyce och Madame ut i Skara. Vädret var rätt kallt och vi frös hela dagen.


Madame fick excellent och placerade sig på en 2:a plats i klassen med CK! 


Joyce fick även hon excellent och vann klassen med CK! 


Tack Tezzy för handlinghjälp i bästa tik! 

15/3-2026 Mer roliga resultat har hänt på kenneln. Uppe i norr har J NW 1 NW2 RLD N RLD F SE VCH Hawklet's Diamond in The Sky "Easy" och matte Anna vunnit utmärkelsen årets Klass 2 mästare i Nosework på Nosework galan i Skellefteå! Vilken häftig utmärkelse! 

Den 21 februari var vi på inofficiell utställning i Gävle travet för domaren Helene Björkman för att träna inför sommaren utställningar. 


Hawklet's One Jump Ahead "Balder" gjorde en superfin debut och vart bästa hanhundsvalp med Hederspris. I tävlan om BIR och BIM valp vart han BIM mot syster LT PCH Hawklet's Worth Fighting For "Madame". 


Madame tävlade vidare i BIG valp och vart där 2:a i gruppen.


Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" vart Bästa tik med hederspris och sedan BIR. I BIGet drog hon det längsta strået och vart BÄST i GRUPPEN! I finalerna vart vi avtackade. Men det var väldigt enkelt att åka hem i snöstormen. 


Balder ser riktigt stolt ut över sina fina rosetter. 

Dagen efter var det en inofficiell utställning i Bålsta (Vårknoppen). Denna dag vart lite extra speciell. Då många från kennel Hawklet's deltog. Domare idag var Andreas Lantz. 


Först ut var Hawklet's One Jump Ahead "Balder" som idag visades utav matte Tilda. Detta var första gången Tilda ställde ut Balder själv. Jag är så otroligt imponerad av Tilda och Balder som vågade prova och hur fint


Balder vann klassen med hederspris. 

Sedan var det dags för tikarna. Här hade vi med oss alla 3 tikarna i kullen.


Hawklet's Touch the Sky "Lilo" och matte Nina placerade sig på en 4:de plats i klassen. 

Hawklet's That's How You Know "Skrållan" och matte Ulla placerade sig på en 3:dje plats med Hederspris. 

LT PCH Hawklet's Worth Fighting For "Madame" vann klassen med hederspris och i tävlan om BIR och BIM valp vann Madame och vart BIR valp. Balder vart återigen BIM valp. 


I tävlan om BIG vart Madame BIG 2. Tack Mariann för all hjälp! 


Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" ställdes idag ut av Tezzy. Joyce vart bästa tik, BIR och sedan BIG 3. Tack Tezzy för all hjälp med Joyce idag. Det var så roligt att se! 

Helgen efter åkte vi till Agria international dogshow i Jönköping. En rolig 2 dagars utställning. 


LT PCH Hawklet's Worth Fighting For "Madame" vart bästa tikvalp med hederspris och BIM valp båda dagarna. 


Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" fick excellent båda dagarna och placerade sig på en 3:dje plats i klassen. På lördagen fick Joyce även Certifikatkvalitet och fina ord från domaren om hennes fina kondition! 

11/2-2026 Ännu fler och roliga resultat att bjuda på. Fick roliga besked i helgen att J NW 1 RLD N RLD F SE VCH Hawklet's Diamond In the Sky "Easy" och matte Anna tävlat nosework igen och har ÄNTLIGEN lyckats få diplom (hittat 4 av 4 sök) och fått titeln NW2. Nu väntar klass 3 i Nosework. 


Är så stolt, imponerad och glad för er skull. Så som ni kämpat! Easy är 3 1/2 år gammal och hennes meritlista över tävlingar har vuxit sig så lång! 


Tack Anna för att du förvaltar Easy på bästa sätt. 

28/1-2026 Nytt år och nya möjligheter på kenneln. Nu i slutet på Januari åkte jag och min vän Tezzy tillsammans med ett gäng andra uppfödare till Litauen och den stora 3 dagars internationella utställningen i Kaunas. Med mig hade jag Hawklet's Worth Fighting For "Madame" och Wahnahnish Pink Diamond "Joyce". 3 dagars utställning är rätt intensivt men hundarna klarade både resa och utställningen med bravur. 


Hawklet's Worth Fighting For "Madame" vann valpklassen alla 3 dagar med very promising och vart även BIR valp. Efter 2 klassvinster fick Madame även sin första titel Litauisk Puppy Champion! Så häftigt!  Nu har vi på kenneln lyckats samla ihop 12 olika tävlings titlar på 18 uppfödda hundar! Är så stolt över er alla som hjälpt till och bidragit! 

Wahnahnish Pink Diamond "Joyce" fick excellent alla 3 dagarna och placerade sig i klassen. 


Tack Tezzy för en trevlig resa. 


Nu ser vi fram emot massor av roliga nyheter, resor, resultat och bilder under

året! 


Lägger in en bild på våra trevliga resekamrater Wanja, Joyce, Madame, Carole-Anne och Vixen som skötte sig så fint på våran långa och händelserika resa. 

Nyheter 2025 hittar ni här